Hvad må man og hvad må man ikke – kan en forkert rækkefølge betyde, at dine produkter ikke virker? Det kan være ret uoverskueligt at finde ud af, hvad der er rigtigt og forkert, når det kommer til at finde ud af i hvilken rækkefølge du skal bruge dine hudplejeprodukter. Men det er der heldigvis råd for.
Du skal altid starte med at bruge din ansigtsrens, så du gør huden klar til at tage imod nye produkter. En cleanser eller ansigtsrens, så man sikrer sig at man har fjernet alle fedtstoffer og døde hudceller. Eventuelt efterfulgt af en toner eller mist. Herefter bør du sammensætte rækkefølgen således, at du bruger dine vandbaserede produkter (her vil tit være tale om en serum) efterfulgt af dine oliebaserede produkter (her kan også tit være tale om en serum). Olien har den funktion, at den beskytter og forsegler din hudbarrier, så fugten holdes inde, og urenheder holdes ude.
Den kan derfor også forhindrer vandbaserede produkter i at trænge ind i huden – hvilket naturligvis ikke er optimalt. Derfor: er der olie i = anvend som næstsidste step. Som sidste step skal du bruge din natcreme.
Selvom hudplejerutinen herunder består af 4 trin, kan du sagtens udvide med flere produkter eller nøjes med mindre. Disse trin illustrerer blot rækkefølgen du bør bruge dine produkter i.
Det skal lige siges at vi hos Bio-Vitae som udgangspunkt kun arbejder med aftenrutiner.
Det er om natten. at huden udsættes for mindst stress. Alt hvad vi udvikler er for at skabe nye hudceller og formindske ældringstegn, og huden har mest ro om natten.
Men kort fortalt:
Aften: Rens din hud grundigt hver aften og fjern eventuel makeup. Da der i løbet af dagen samler sig urenheder på huden, er det vigtigt at du får fjernet døde hudceller og renset ud i dine porer. Når porerne i huden stoppes til, udvides de, og det øger risikoen for at få bumser. Dette kan med stor fordel gøres med en clenser, der virkelig gør huden ren og bakteriefri.
Morgen: Renser du huden grundigt hver aften kan du nøjes med en let og opfriskende rens om morgenen.
Prøv vores milde cleansing foam til alle slags hudtyper.
Efter du har peelet din hud kommer vi til det trin i din hudplejerutine, hvor du kan arbejde på at få kontrol over dine hudproblemer, forebygge eller blot forbedre hudens tilstand. Korrigerende hudpleje kan komme i mange afskygninger – serum, toner, mist, creme osv. Det vigtigste er, at gå efter indhold, som har positiv effekt på lige netop dit hudproblem/ønske.
Vi anbefaler du bruger en serum og evt. mere end en, da de har forskellige virkninger.
Start altid med noget der giver flere hudceller. Der er faktisk kun en serum, der har sin rolle der. Nemlig Retinol serum. Kom 2-3 dråber på ansigtet eller de steder der trænger til behandling. Der er ingen grund til at lade serummet kommer ud på hænderne først. Brud pipetten til at dryppe på de ønskede områder. Massér derefter med fingrene til serummet er helt inde i huden.
Se evt. vores webshop for Retinol serummer.
Vent derefter 5-10 minutter for at lade serummet arbejde og trænge ind og sætte sig fast.
Derefter bruger du så et serum der binder væske i huden. Her anbefaler vi en god hyaluron serum som et godt valg.
Fugt er ikke kun forbeholdt en tør hud – alle hudtyper har brug for fugt. Faktisk kan fedtet hud i nogle tilfælde skyldes, at huden er dehydreret og derfor forsøger at kompensere for den manglende fugt, ved at producere mere olie.
Fugtbindende ingredienser såsom hyaluronsyre, glycerin, eller sodium PCA er i toppen af sin klasse til at binde mere fugt til din hud.
Vi anbefale vores Hyaluron serum med hele 5%, men vi har også andre alternativer.
En serum er et produkt, der er bygget op meget mere molykulært end en creme.
Dette gør at den trækker længere ind i huden og har en lang kraftigere effekt.
Efter du har renset din hud og fjernet alt beskyttelse og kommet en række serummer på, er huden meget åben og modtagelig for bakterier og andet. Det er derfor vi anbefaler at rense huden om aftenen.
Når du har tilført fugt til huden er det vigtigt at forsegle hudens barriere, så fugten bevares inde i huden. Her hjælper fugten blandt andet med at holde din hud blød, smidig og glat. Hvis huden er tør, vil rynker og fine linjer nemlig komme mere til syne. Huden kan forsegles effektivt med en god ansigtscreme.
Om morgen er det vigtigt, at du beskytter huden med en ansigtscreme der indeholder solfaktorbeskyttelse – både fordi solens UV-stråler nedbryder hudens celler, men i særdeleshed fordi de også virker kræftfremkaldende.
Om aftenen kan du med fordel bruge en ansigtscreme, der indeholder nogle af de aktive ingredienser, der egner sig mindre godt under dagstimernes solstråler.
Her er det vigtig, at du finder en god natcreme med nogle gode værdier.
I vores Retinol creme har vi 2.5% Retinol og 1% Hyaruron.
Prøv vores Hydrogenated Retinol 2.5%, som er skånsom imod alle hudtyper.
Tak, fordi du har tegnet et abonnement
Denne e-mail er blevet registreret!
Betingelser & Vilkår:
Generelle oplysninger
BIO-Vitae APS
Ravnsborggade 20
7400 Herning
Danmark
CVR: 39990830
Email: Kundeservice@bio-vitae.dk
Aftalens parter
"Køber" anvendes om den fysiske person, som hovedsagelig handler uden for sit erhverv, og som ved afgivelse af en bestilling til BIO-Vitae afgiver et tilbud om køb og levering af bestemte varer.
"BIO-Vitae" anvendes i det følgende både om den fysiske eller juridiske person, som ved ordrebekræftelse accepterer Købers bestilling og sælger de bestilte varer, og om den hjemmeside hvorfra varer præsenteres og bestilles.
Produktinformation:
På BIO-Vitae oplyses varens væsentlige egenskaber, for yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan der sendes en mail til BIO-Vitae via
Priser:
Alle priserne er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Der kan derfor forekomme prisændringer.
Alle angivne priser er inklusive 25% moms.
Betaling:
De kontooplysninger du indtaster ved køb af varer bliver sendt direkte til PBS i krypteret form (SSL) som det kun er dig og PBS der kan læse. Der er således ingen andre der ser eller gemmer oplysningerne om dig. Ved køb med Dankort eller kreditkort trækkes beløbet fra din konto så snart væren afgå fra BIO-Vitae , Vælger du at modtagen varen med efterkrav betales beløbet ved modtagelse af varen.
Vi accepterer betaling med Anyday.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Når du vælger at betale med Anyday, trækkes første betaling når varen afsendes. Derefter vil du betale din månedlige ydelse på sidste hverdag fra den kommende måned, og tre måneder frem.
Der bliver ikke pålagt gebyrer og renter til dit køb, såfremt du betaler til tiden. Hvis du returnerer dit køb, vil aftalen med Anyday ophøre automatisk.
Vi tager ikke kortgebyrer
Risikoen for hændelig undergang eller forringelse:
Først på det tidspunkt, hvor de bestilte varer er kommet i Købers besiddelse, overgår risikoen for, at de bestilte varer går til grunde eller beskadiges på grund af hændelige forhold, til Køber.
Reklamation:
BIO-Vitae yder ifølge købeloven 2 års reklamationsret fra modtagelse, på fabrikations- og materialefejl (mangler). Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Fakturaen skal fremvises til BIO-Vitae i forbindelse med anvendelse af reklamationen.
Eventuel reklamation over mangler på leverede produkter skal efter Køber har eller burde have opdaget manglen ske til BIO-Vitae inden rimelig tid. Ellers mister Køber sin ret til at påberåbe sig manglen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Du bedes angive og på forlangende vise, hvori manglen består.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Ansvarsfraskrivelse og garanti:
BIO-Vitae har gjort det nemt for dig at få relevant information på andre websites igennem links. Disse websites er uden for BIO-Vitae's kontrol. Vi kan derfor på ingen måde drages til ansvar for indholdet på disse sider.
Oplysninger om de bestilte varer fra sådanne hjemmesider indgår ikke i beskrivelsen af de bestilte varer i aftalen mellem Køber og BIO-Vitae.
Sælger er ikke erstatningsansvarlig for direkte eller indirekte tab som følge af at de bestilte varer kommer for sent frem til Køber, eller de bestilte varer lider af mangler, når forsinkelsen eller manglerne skyldes Køber handling eller undladelse eller force majeure
BIO-Vitae afgiver ikke selvstændig garanti for de bestilte varer, og Køber opnår kun de garantier, som producenten udsteder over for Køber.
Fortrydelsesret:
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til Kundeservice@bio-vitae.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: (indsæt varetyper).
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: (indsæt beløb).
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
BIO-VITAE APS
Ravnsborggade 20
7400 Herning
Danmark
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Forbehold for ændringer:
BIO-Vitae forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for denne website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der er sket ændringer.
Leveringstider:
Danmark
Omdeling til privat med GLS 0-1 kg DKK 69,00
Danmark
Omdeling til privat GLS 1 -5 kg DKK 75,00
Danmark
Udleveringssted GLS købs beløb er under 300.00 DKK er prisen DKK 37,00
Danmark
Udleveringssted GLS købs beløb er over 300.00 DKK er prisen DKK 0,00
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Janus på Kundeservice@bio-vitae.dk.
. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via www.naevneneshus.dk
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Dette vil sige GLS og postnord
Personoplysningerne registreres hos BIO-Vitae ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på bio-vitae.dk er BIO-Vitae ApS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: Kundeservice@bio-vitae.dk.
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
BIO-VITAE APS
Ravnsborggade 20
7400 Herning
Danmark
Email: Kundeservice@bio-vitae.dk
Vi anbefaler at du sender varen retur via vores returportal
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 20-12-2022
OBS: Vi har indsat et afsnit om persondatapolitik. Dette afsnit indeholder alene minimumskravene til jeres oplysningspligt i forbindelse med køb. Vær opmærksomme på, at I også har en oplysningspligt for jeres behandling af persondata, der ligger ud over, hvad der er nødvendig for selve købet. Læs mere i informationsbrevet.
Sprog